Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Program pro generování obrázkových křížovek
Navrátil, Ondřej ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Ústředním tématem této práce jsou obrázkové křížovky, tedy hlavolamy podobné např. známému sudoku či criss cross. Pozorost je věnována zejména problematice automatického a poloautomatického generování těchto rébusů z digitálních obrázků a otázce řešení, respektive řešitelnosti obrázkových křížovek. Zkoumané vlastnosti a postupy jsou demonstrovány v aplikaci picross, implementované jako součást této bakalářské práce.
Využití teorie grup při řešení hlavolamů
Pavlík, Tomáš ; Opršal, Jakub (vedoucí práce) ; Tůma, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá teorií hlavolamů a jejím propojení s teorií grup. Cílem práce je zavést pojem hlavolamu do matematiky a využít známé teorie o grupách k jeho vyřešení, zvláštní pozornost bude zaměřena na řešitelné grupy. Vše je proloženo množstvím praktických příkladů pro lepší pochopení této problematiky.
Využití teorie grup při řešení hlavolamů
Pavlík, Tomáš ; Opršal, Jakub (vedoucí práce) ; Tůma, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá teorií hlavolamů a jejím propojení s teorií grup. Cílem práce je zavést pojem hlavolamu do matematiky a využít známé teorie o grupách k jeho vyřešení, zvláštní pozornost bude zaměřena na řešitelné grupy. Vše je proloženo množstvím praktických příkladů pro lepší pochopení této problematiky.
Logická hra Futoshiki
Benedikti, Tomáš ; Horáček, Petr (oponent) ; Zámečníková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou logických her a hlavolamů. Hlavním zaměřením je hra Futoshiki, její historie a pravidla. Detailně se popisují algoritmy použité ve vytvořené aplikaci, od jejich návrhu po implementaci. Poslední částí je tvorba uživatelského rozhraní a testovaní úspěšnosti aplikace.
Program pro generování obrázkových křížovek
Navrátil, Ondřej ; Pospíchal, Petr (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Ústředním tématem této práce jsou obrázkové křížovky, tedy hlavolamy podobné např. známému sudoku či criss cross. Pozorost je věnována zejména problematice automatického a poloautomatického generování těchto rébusů z digitálních obrázků a otázce řešení, respektive řešitelnosti obrázkových křížovek. Zkoumané vlastnosti a postupy jsou demonstrovány v aplikaci picross, implementované jako součást této bakalářské práce.
Logické úlohy a hlavolamy jako optimalizační problémy
Lukesová, Kristýna ; Chýna, Vladislav (vedoucí práce) ; Šindelářová, Irena (oponent)
V této práci aplikuji klasické optimalizační problémy, jako jsou například přiřazovací nebo pokrývací problém, na logické hádanky či hlavolamy. Matematický model, popis a typický příklad ke každému v práci použitému optimalizačnímu problému je vypsán v první části práce. Druhá část práce obsahuje aplikaci těchto modelů na samotné logické úlohy, příkladem budiž Sudoku či Einsteinův hlavolam. Hádanky jsou rozděleny na jednodušší a složitější. Ke každé z nich je vždy uvedeno její zadání, zdroj a popsán způsob řešení. K výpočtům příkladů jsem použila Lingo nebo MS Excel, popřípadě obojí. Cílem práce je ukázat možnost řešit logické hádanky a hlavolamy za použití optimalizačních problémů a tím jen potvrdit široké možnosti využití těchto modelů. Řešené příklady mohou posloužit jako zpestření či objasnění učiva.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.